Monday, May 26, 2014

සුළඟින් ධාවනය වන වාහන


වාහන ධාවනයට විකල්ප බලශක්ති  අවශ්‍යතාවය ඉන්ධන බලශක්ති අවසාන වන බැවින් මතුවී තිබේ. සැමදා පවතින සාමාන්‍ය වායු (සුළඟ)  පිරිසිදු, නොමිලේ ලබාගත හැකිය. එහෙත් සුළඟින්  බලය ලබා ගැනීම සඳහාද බලය අවශ්‍ය වේ. බලය ලබාගත හැකිවන්නේ සුළසම්පීඩනයෙන් නිසා වාහන ධාවනය සම්පූර්ණ සුළ යොදාගැනීම අපහසු වී ඇත. ප්‍රංශයේ PSA Peugeot Citroen රථවාහන නිෂ්පාදන සමාගමේ ඉංජිනේරුවෝ දෙදෙනෙකු ප්‍රකාශ කරනුයේ තාක්ෂණ ක්‍රම දෙකක් එක් කිරීමෙන් මෙම අභියෝගය ජයගත හැකි බවයි.

 මේ සඳහා වායු /gasoline engine සහ ද්‍රාව තාක්ෂණය (hydraulics) යොදා ගැනේ. දෙමුහුන් වායු වැඩ සටහනක් (Hybrid Air Program) නව සංකල්ප අත්හදා බැලීම සඳහා  2010 වසරේදී ක්‍රියාත්මක කරන ලදී. මෝටර් රථ එංජිමක්  වාණිජ අහස් යාත්‍රාවක ද්‍රාවක පද්ධතියට සම්බන්ධ කර ඇත. අපේ උත්සහය සාර්ථකත්වය විශ්වාස කළ නොහැකි ව්‍යාපෘතියක් ඉදිරියට ගෙන යෑම යැයි ඉංජිනේරු කරීම් මොකඩම් පවසයි.

ද්‍රාවක පොම්ප සහ piston භාවිතා කර ටැංකියක් තුළ හයිඩ්‍රජන් වායුව සම්පීඩනය සිදු කරන දෙමුහුන් සුළං බල දුම්රිය (Hybrid Air Power train) මොකඩම් හා ඇනිඩ්‍රිව්යාස් විසින් නිර්මාණය කරන ලදි. මෙය අධිපීඩන සමාවායකය/ accumulator නම් වේ. ත්වරකය (Accelerator) පැඟීමෙන් පීඩිත වායු මුදා හැරේ. මුදා හැරුණු වායුව නිසා  ද්‍රව පොම්පය තුල ද්‍රාවක ආපසු ගමන් කරයි. මේ නිසා රෝද සඳහා බලය ලබාදෙ මෝටරයක් ලෙස පොම්පය ක්‍රියා කරයි. අවසානයේදී  ද්‍රාවක ද්‍රව දෙවන ටැංකියේ තැන්පත් වේ.

සුළං සහ වායු (Air & Gas) බල වලට සාමාන්‍ය ධාවනයේදී පද්ධතිය මාරුවීම සිදුවේ. වායු එංජිම (gasoline engine) අධිවේගී මාර්ග වලදී,ඳු වලදී  අමතර බලය සැපයී දෙමුහුන් විදුලි බල වාහන වලට අනුරූප වේ. ප්‍රතිජීවන තිරිංග පද්ධතිය ක්‍රියාත්මකවීම සිදුනොවුනහොත්, එය හයිඩ්‍රජන් ටැංකිය ප්‍රතිපීඩනය කරයි. මුළු ධාවනයෙන් 60% - 80% ක් අතර ප්‍රමාණයක් සුළ මඟින් ධාවනය වී පැයට සැතපුම් 43 ක වේගයෙන් ධාවනයවීමේදී සිදු වන බව ඉංජිනේරුවරු පවසති.

දෙමුහුන් සුළංබල දුම්රිය, වායු-විදුලි එංජිම් (gasoline-electric engine) සමඟ සංසන්නයේදී  සැහැල්ලු සහ ලාභදායී වේ. එහි විශාල බැටරි නොමැතිය.එමගින් විශාල ඉඩ ප්‍රමාණයක් මගීන් හා භාණ්ඩ සඳහා ඉතිරි වේ. වාහනයේ ජීව කාලය තුළදීම නඩත්තුවකින් තොරව ක්‍රියාත්මක වීමට හැකි ලෙස පද්ධතිය නිර්මාණය කර ඇත. සමහර විට සුළං ප්‍රතිආරෝපය කිරීම පමණක් සිදු කිරීම අවශ්‍යවනු ඇත.
PSA Peugeot Citroen සමාගම සුළඟ (සාමාන්‍ය වායු) මගින් ධාවනය වන වාහන නිෂ්පාදනය කිරීමට තීරණය කර තිබී යාස් සහ මොකඩම්ගේ සැලසුම් සාර්ථක බව සනාථ කිරීමකි. වසර 2015 දී යුරෝපීය හා ජාත්‍යන්තර වෙළඳපොළට දෙමුහුන් සාමාන්‍ය වායු  බල දුම්රිය ඉදිරිපත් කරන බව සමාගම පවසයි. සුළං මෝටර් රථ මිල සාමාන්‍ය මෝටර් රථ මිල ගණන් වලට සමාන වනු ඇතැයි සඳහන් වේ.

උපුටාගැනීම:
Source-University of Illinois   
The Car That Runs On Air      http://www.popsci.com/article/cars/car-runs-air

No comments:

Post a Comment